Agenda
Med utgångspunkt från agendan kan Du:
- Expandera ärendet med (+)
- Läsa handlingar kopplade till ärendet.
Handbok
Start
Hjälp
Åter
Hjälpmedelsnämnden Dalarna 2022-01-27
Dagordning
Växla till protokoll
  Hjälpmedelsnämnden Dalarna_2022-01-27_dagordning.pdf
Samtliga handlingar inför sammanträdet.
Inledning och protokollsjustering
1 Information
Ordförandens förslag:
1. Informationen antecknas till protokollet Information lämnas om: A. Information patientavgifter för hjälpmedel B. Informations prognos bokslut och verksamhetsberättelse C. Information hjälpmedelsbutik D. Information samlokalisering av lokaler E. Information om inbjudan till kommunernas fullmäktigen angående kontrolluppdrag mot nämnd
Anmälningsärenden
2 Delegeringsbeslut
Ordförandens förslag:
1. Antecknar de anmälda delegeringsbesluten till protokollet. - Av förvaltningschefen fattade beslut /alternativ
2. Inga delegeringsbeslut finns att anmäla.
3 Anmälningsärenden
Ordförandens förslag:
.
1. Anmälda protokoll, skrivelser m m läggs till handlingarna /alternativ
2. Inga övriga anmälningsärenden.
Hjälpmedelsnämndens beslutsärenden
4 Uppföljning av Hjälpmedelsnämndens internkontrollplan 2021
Diarienummer: RD22/00083
Ordförandens förslag:
1. Uppföljningen av Internkontrollplan Hjälpmedel Dalarna enligt bilaga b och c för 2021 fastställs.
Sammanfattning:
I enlighet med Hjälpmedelsnämnden Dalarnas beslut har följande processer varit föremål för kontroll under 2021. Utfall och åtgärdsförslag redovisas i sin helhet i bilaga b och c. Uppföljning av internkontrollpunkterna har skett under september och december. Pos 1 & 2: Kontrollmoment Arbetsmiljö chefer och medarbetare Pos 3 & 4: Kontrollmoment ekonomi och ekonomi/oegentligheter Pos 5: Kontrollmoment IT/informationssäkerhet Pos 6: Kontrollmoment Kvalitets- leverans- och patientsäkerhet Pos 7 & 8: Kontrollmoment Oegentligheter I ärendet redovisas följande dokument: a) Beslutsunderlag b) Internkontrollplan 2021 Hjälpmedel Dalarna FV86 c) Uppföljning Intern kontrollplan Hjälpmedel Dalarna 2021 d) Protokollsutdrag arbetsutskottet 2022-01-13
I ärendet redovisas följande handlingar:
Beslutsunderlag
Internkontrollplan 2021 Hjälpmedel Dalarna FV 86_
Uppföljning Intern kontrollplan Hjälpmedel Dalarna 2021
Beslutsunderlag
Internkontrollplan 2021 Hjälpmedel Dalarna FV 86_
Uppföljning Intern kontrollplan Hjälpmedel Dalarna 2021
I enlighet med Hjälpmedelsnämnden Dalarnas beslut har följande processer varit föremål för kontroll under 2021. Utfall och åtgärdsförslag redovisas i sin helhet i bilaga b och c. Uppföljning av internkontrollpunkterna har skett under september och december. Pos 1 & 2: Kontrollmoment Arbetsmiljö chefer och medarbetare Pos 3 & 4: Kontrollmoment ekonomi och ekonomi/oegentligheter Pos 5: Kontrollmoment IT/informationssäkerhet Pos 6: Kontrollmoment Kvalitets- leverans- och patientsäkerhet Pos 7 & 8: Kontrollmoment Oegentligheter I ärendet redovisas följande dokument: a) Beslutsunderlag b) Internkontrollplan 2021 Hjälpmedel Dalarna FV86 c) Uppföljning Intern kontrollplan Hjälpmedel Dalarna 2021 d) Protokollsutdrag arbetsutskottet 2022-01-13
Valärenden
5 Avsägelse och val av ny ersättare i arbetsutskottet
Ordförandens förslag:
1. Susanne Berger (S) entledigas som ledamot i arbetsutskottet.
2. XX (X) utses till ledamot i arbetsutskottet fr.o.m. 2022-01-27 tom. 2022-12-31
Sammanfattning:
Susanne Berger (S) avsade sig från uppdraget som ledamot 2021-05-03 samt entledigades av Avesta kommun 2021-11-29. På grund av detta behöver nämnden fatta beslut om entledigandet av Susanne Berger (S) samt utse ny ledamot i arbetsutskottet.
Susanne Berger (S) avsade sig från uppdraget som ledamot 2021-05-03 samt entledigades av Avesta kommun 2021-11-29. På grund av detta behöver nämnden fatta beslut om entledigandet av Susanne Berger (S) samt utse ny ledamot i arbetsutskottet.