Agenda
Med utgångspunkt från agendan kan Du:
- Expandera ärendet med (+)
- Läsa handlingar kopplade till ärendet.
Handbok
Start
Hjälp
Åter
Hjälpmedelsnämnden Dalarna 2021-01-28
Dagordning
Växla till protokoll
  Hjälpmedelsnämnden Dalarna_2021-01-28_dagordning.pdf
Samtliga handlingar inför sammanträdet.
Inledning och protokollsjustering
1 Beslut om deltagande på distans
Ordförandens förslag:
1. Ledamöterna X X (X) och X X (X) samt ersättarna X X (X) och X X (X) medges delta på dagens sammanträde på distans.
2 Information
Ordförandens förslag:
1. Informationen antecknas till protokollet Information lämnas om: A. Ekonomisk rapport B. Information lokaler C. Information patientavgfiter D, Information medarbetarenkät E. Information Region Dalarnas attitydmätning
Anmälningsärenden
3 Delegeringsbeslut
Ordförandens förslag:
1. Antecknar de anmälda delegeringsbesluten till protokollet. - Av förvaltningschefen fattade beslut /alternativ
2. Godkännande av bisyssla - bilaga redovisas på sammanträde
4 Anmälningsärenden
Ordförandens förslag:
.
1. Anmälda protokoll, skrivelser m m läggs till handlingarna /alternativ
2. Inga övriga anmälningsärenden.
Hjälpmedelsnämndens beslutsärenden
5 Uppföljning av Hjälpmedelsnämndens internkontrollplan 2020
Diarienummer: RD20/05882
Ordförandens förslag:
1. Uppföljning av internkontrollplan Hjälpmedel Dalarna bilaga b) och c) för 2020 fastställs.
Sammanfattning:
En riskanalys har inför 2020 arbetats fram av avdelningschefer inom Hjälpmedel Dalarna vilket resulterat i 10 internkontrollpunkter. Punkterna är starkt kopplade/påverkade av och till verksamhetens lokalförändringsprocess och den pandemi som varat under 2020. Position 15 UA, position 17 avskriven, övriga positioner har anmärkningar och åtgärder kopplade. I ärendet redovisas följande dokument: a) Beslutsunderlag b) Internkontrollplan Hjälpmedel Dalarna 2020 c) FV 86 Intern Styrning och kontroll
I ärendet redovisas följande handlingar:
Beslutsunderlag
Internkontrollplan 2020 Hjälpmedel Dalarna FV86
Intern Styrning och Kontroll
Beslutsunderlag
Internkontrollplan 2020 Hjälpmedel Dalarna FV86
Intern Styrning och Kontroll
En riskanalys har inför 2020 arbetats fram av avdelningschefer inom Hjälpmedel Dalarna vilket resulterat i 10 internkontrollpunkter. Punkterna är starkt kopplade/påverkade av och till verksamhetens lokalförändringsprocess och den pandemi som varat under 2020. Position 15 UA, position 17 avskriven, övriga positioner har anmärkningar och åtgärder kopplade. I ärendet redovisas följande dokument: a) Beslutsunderlag b) Internkontrollplan Hjälpmedel Dalarna 2020 c) FV 86 Intern Styrning och kontroll
6 Riktlinje angående ansvar och roller vid besiktining av hjälpmedel
Diarienummer: RD21/00097
Ordförandens förslag:
1. Arbetsutskottet föreslår Hjälpmedelsnämnden dalarna
2. Riktlinje för Ansvar och roller vid besiktning av hjälpmedel via Hjälpmedel Dalarna bilaga b) fastställs.
Sammanfattning:
Med anledning av generationsväxling av personal och frågor från kund finns behov av en skrivning som tydliggör ansvar och roller vid besiktning av hjälpmedel. Riktlinjen får vid publicering versionsnummer 1.0 Vi kommande uppdatering av tjänstekatalogen är avsikten att skrivningen införs under kapitel för Tekniska tjänster. I ärendet redovisas följande dokument: a) Beslutsunderlag b) Riktlinje Ansvar och roller vid besiktning av hjälpmedel via Hjälpmedel Dalarna c) Protokollsutdrag arbetsutskottet, 2021-01-14
I ärendet redovisas följande handlingar:
Beslutsunderlag
Riktlinje för ansvar och roller vid besiktning av Hjälpmedel via Hjälpmedel Dalarna
Protokollsutdrag Hjälpmedelsnämnden Dalarna Arbetsutskott
Beslutsunderlag
Riktlinje för ansvar och roller vid besiktning av Hjälpmedel via Hjälpmedel Dalarna
Protokollsutdrag Hjälpmedelsnämnden Dalarna Arbetsutskott
Med anledning av generationsväxling av personal och frågor från kund finns behov av en skrivning som tydliggör ansvar och roller vid besiktning av hjälpmedel. Riktlinjen får vid publicering versionsnummer 1.0 Vi kommande uppdatering av tjänstekatalogen är avsikten att skrivningen införs under kapitel för Tekniska tjänster. I ärendet redovisas följande dokument: a) Beslutsunderlag b) Riktlinje Ansvar och roller vid besiktning av hjälpmedel via Hjälpmedel Dalarna c) Protokollsutdrag arbetsutskottet, 2021-01-14