Agenda
Med utgångspunkt från agendan kan Du:
- Expandera ärendet med (+)
- Läsa handlingar kopplade till ärendet.
Handbok
Start
Hjälp
Åter
Hjälpmedelsnämnden Dalarna Arbetsutskott 2019-05-02
Dagordning
Växla till protokoll
  Hjälpmedelsnämnden Dalarna arbetsutskott_2019-05-02_dagordning.pdf
Samtliga handlingar inför sammanträdet.
Inledning och protokollsjustering
1 Justering av närvarolistan
Ordförandens förslag:
Ledamoten kallar själv sin ersättare. Ledamoten eller ersättare som är förhindrad att delta i (eller del av) sammanträde ska snarast anmäla detta till Hjälpmedelnämndens sekretariat, tfn 0243-49 78 50, ldhjalpmedel@ltdalarna.se. Ordförandens förslag
1. Närvarolistan fastställs.
2 Godkännande av dagordning
Ordförandens förslag:
1. Godkännande av föreliggande dagordning.
3 Protokollsjustering
Ordförandens förslag:
1. /namn/ utses att efter ordföranden justera protokollet. Justeringen ska vara klar senast 14 dagar efter sammanträdet.
Informations- och anmälningsärenden
4 Information
Ordförandens förslag:
1. Informationen antecknas till protokollet. Information lämnas om: A) Introduktion av nya hjälpmedel och utvidgning av brukargrupper. Bilaga A) B) Ekonomisk information Tertialrapport presenteras på Hjälpmedelsnämnden den 16 maj. C) Patientenkät Information av verksamhetschef Linus Nielsen. D) Rapport från Region Dalarnas dialogdagar 1 - 2 april Information från ordförande Lisbeth Mörk-Amnelius och förvaltningschef Helena Strandberg. E) Rapport från Hjälpmedelschefsnätverket, information om leveranser vid Brexit och Medicintekniska förordningen, MDR. Information av verksamhetschef Linus Nielsen. F) Lokaler Skomakargatan 20 Lägesrapport av förvaltningschef Helena Strandberg och verksamhetschef Linus Nielsen. G) Innovationsprojektet Slutrapport lämnas av Katarina Nordin Kajblad på Hjälpmedelsnämnden den16 maj. Bilaga G 1-2) H) Revidering av avtal och reglemente för Hjälpmedelsnämnden Dalarna Lägesinformation: Beredningsgruppen ser inget behov av revidering av sakinnehållet i avtalet. DHC önskar lägga till en skrivning gällande privata aktörer. I) Förskrivningsmönster för elrullstolar samt förvaring Från Hjälpmedelsnämnden Dalarna 2018-12-06. Förslag: Att informationen tas upp på Hjälpmedelsnämnden i höst. J) Revidering av mötesplan för 2019. Beslutsärende till Hjälpmedelsnämnden. LD18/03127. Bilaga J 1-2) K) Riktlinje - Dynamiskt ståstöd. Beslutsärende till Hjälpmedelsnämnden. LD18/03581. Bilaga K 1)
I ärendet redovisas följande handlingar:
Bilaga A)
Bilaga G1)
Bilaga G2)
Bilaga J1)
Bilaga K)
Bilaga A)
Bilaga G1)
Bilaga G2)
Bilaga J1)
Bilaga K)
5 Anmälan av delegeringsbeslut
Ordförandens förslag:
1. Antecknar de anmälda delegeringsbesluten till protokollet. - Av ekonomichefen fattade beslut A) Bortskrivning av kundförluster kv 4, 2018
6 Övriga anmälningsärenden
Ordförandens förslag:
.
1. Antecknar övriga anmälningsärenden till protokollet. Revisionsrapporter: A) Granskning av målstyrning och uppföljning. RD19/01682. Bilaga 6A 1-2) B) Granskning av landstingets interna kontroll 2018. RD 19/01688. Bilaga 6B 1-2) Hjälpmedelsnämnden Dalarna 2019-03-21 § 20 "Beslut om prisförändringar fr.o.m. 2020" är översänt till länets kommuner och Region Dalarna
I ärendet redovisas följande handlingar:
Bilaga 6A 1)
Bilaga 6 A2)
Bilaga 6 B 2)
Bilaga 6A 1)
Bilaga 6 A2)
Bilaga 6 B 2)
Sändlista
7 Sändlista
Ordförandens förslag:
Se bilaga.
I ärendet redovisas följande handlingar:
Sändlista
Sändlista