Agenda
Med utgångspunkt från agendan kan Du:
- Expandera ärendet med (+)
- Läsa handlingar kopplade till ärendet.
Handbok
Start
Hjälp
Åter
Hjälpmedelsnämnden Dalarna Arbetsutskott 2019-03-06
Dagordning
Växla till protokoll
  Hjälpmedelsnämnden Dalarna arbetsutskott_2019-03-06_dagordning.pdf
  Bokslutskonferens.pdf
  Bilaga B. Lokaler inomhusklimat Skomakargatan 20.pdf
  Bilaga C. Rutin för införandet av nya hjälpmedel.pdf
  Bilaga G. policy-och-riktlinje-hjalpmedelsforskrivning.pdf
  Bilaga H. DHC Prismodell AU 20190306.pdf
  Bilaga I. Riktlinjer blåsa-tarm_ver1_till beredningsgrupp.pdf
Samtliga handlingar inför sammanträdet.
Inledning och protokollsjustering
1 Justering av närvarolistan
Ordförandens förslag:
/dagordning/ Ledamoten kallar själv sin ersättare. Ledamoten eller ersättare som är förhindrad att delta i (eller del av) sammanträde ska snarast anmäla detta till Hjälpmedelnämndens sekretariat, tfn 0243-49 78 50, ldhjalpmedel@ltdalarna.se. Ordförandens förslag
1. Närvarolistan fastställs.
2 Godkännande av dagordning
Ordförandens förslag:
1. Godkännande av föreliggande dagordning.
3 Protokollsjustering
Ordförandens förslag:
1. /namn/ utses att efter ordföranden justera protokollet. Justeringen ska vara klar senast 14 dagar efter sammanträdet.
Informations- och anmälningsärenden
4 Information
Ordförandens förslag:
Ordförandens förslag
1. 1. Informationen antecknas till protokollet. Information lämnas om: A) Bokslutskonferens. Bilaga A. B) Lokaler Skomakargatan 20 - förstudie och inomhusklimat. Bilaga B. C) Rutin Införande av nya hjälpmedel. Bilaga C. D) Månadsrapport februari 2019 (klar den 15 mars, redovisas på Hjälpmedelsnämnden den 21 mars) E) Dagordningsstruktur. Hjälpmedelsnämnden 2019-01-31 § 1: "Hjälpmedelsnämnden uppdrar till nämndsekreteraren att undersöka möjligheten att ändra strukturen för dagordningen så att beslutsärenden behandlas före informationsärenden". F) Sammanträdesplan för Hjälpmedelsnämndens Dalarna arbetsutskott. Hjälpmedelsnämnden 2019-01-31 § 12: "Revidering av sammanträdesplan för Hjälpmedelsnämnden Dalarnas arbetsutskott hänskjuts till arbetsutskottets möte i mars för fortsatt dialog. Nämndens ledamöter framför att torsdagar är lämplig mötesdag för att inte krocka med möten i kommunerna." G) Uppdaterad Hjälpmedelspolicy (redaktionella ändringar). Bilaga G. H) Prissättning och genomgång av modellen (beslutsärende till Hjälpmedelsnämnden den 21 mars 2019). Bilaga H. I) Riktlinje INKO (beslutsärende till Hjälpmedelsnämnden den 21 mars 2019). Bilaga I. J) Medlemsråd K) Beredningsgrupp L) Genomgång beslutsvägar (utbildningsdel)
I ärendet redovisas följande handlingar:
A Bokslutskonferens
B Information Lokaler inomhusklimat Skomakargatan 20
C Information om rutin
G Hjälpmedelspolicy - redaktionella ändringar
H Information prismodell
I Riktlinje INKO
A Bokslutskonferens
B Information Lokaler inomhusklimat Skomakargatan 20
C Information om rutin
G Hjälpmedelspolicy - redaktionella ändringar
H Information prismodell
I Riktlinje INKO
5 Anmälan av delegeringsbeslut
Ordförandens förslag:
1. Inga delegeringsbeslut finns att anmäla.
Sändlista
6 Övriga anmälningsärenden
Ordförandens förslag:
.
1. Inga övriga anmälningsärenden.
7 Sändlista
Ordförandens förslag:
Se bilaga.