Dagordning | |
  Servicenämnden_2019-02-19_dagordning.pdf | | |
Samtliga handlingar inför sammanträdet. |
| | |
Inledning och protokollsjustering |
|
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
1 Justering av närvarolistan |
|
Ordförandens förslag:
1. Närvarolistan fastställs.
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
2 Godkännande av dagordning |
|
Ordförandens förslag:
1. Godkännande av föreliggande dagordning.
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
3 Protokollsjustering |
|
Ordförandens förslag:
1. /namn/ utses att jämte ordföranden justera protokollet. Ordföranden överlämnar efter egen justering till justeringsmannen. Justering ska vara klar inom 14 dagar.
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
Informations- och anmälningsärenden |
|
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
4 Information |
|
Ordförandens förslag:
1. Informationen bifogas protokollet.
Information lämnas om:
A) Verksamhet, se bilaga
I ärendet redovisas följande handlingar:
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
5 Anmälan av delegeringsbeslut |
|
Ordförandens förslag: .
1. Antecknar de anmälda delegeringsbesluten till protokollet.
Anmäldes följande enligt delegeringsbestämmelser fastställda av Landstingsstyrelsen § 113/2014 och Servicenämnden § 23/2015 fattade beslut.
- Av förvaltningschefen fattade beslut.
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
6 Övriga anmälningsärenden |
|
Ordförandens förslag: .
1. Antecknar övriga anmälningsärenden till protokollet.
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
Beslutsärenden |
|
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
7 Verksamhetsberättelse 2018 |
Diarienummer: RD19/00655 |
Ordförandens förslag:
1. Nämnden godkänner redovisat bokslut för 2018
Sammanfattning:
Det ekonomiska resultatet för 2018 uppgår till 10,7 Mkr, vilket är 1,5 Mkr bättre än det riktade besparingskravet på totalt 9,2 Mkr.
I ärendet redovisas följande dokument:
Beslutsunderlag
Verksamhetsberättelse 2018
I ärendet redovisas följande handlingar:
| | |
| | |
| | |
Det ekonomiska resultatet för 2018 uppgår till 10,7 Mkr, vilket är 1,5 Mkr bättre än det riktade besparingskravet på totalt 9,2 Mkr.
I ärendet redovisas följande dokument:
Beslutsunderlag
Verksamhetsberättelse 2018 | | |
| | |
| | | |   |
8 Budget 2019 |
Diarienummer: RD19/00659 |
Ordförandens förslag:
1. Servicenämnden fastställer föreslagen budget för 2019.
Sammanfattning:
Budget för 2019 inkluderar ett riktat besparingskrav på ytterligare 0,7 Mkr, med utgångspunkt från den fastställda Finansplanen. Det samlade besparingskravet ger vid handen att ett resultat på +9,9 Mkr ska uppnås.
En anledning till fördröjningen i beslutsprocessen kring årets budget är att samtliga ekonomiska förutsättningar inte har varit klarlagda i tid.
I ärendet redovisas följande dokument:
Beslutsunderlag
Budget 2019
I ärendet redovisas följande handlingar:
| | |
| | |
| | |
Budget för 2019 inkluderar ett riktat besparingskrav på ytterligare 0,7 Mkr, med utgångspunkt från den fastställda Finansplanen. Det samlade besparingskravet ger vid handen att ett resultat på +9,9 Mkr ska uppnås.
En anledning till fördröjningen i beslutsprocessen kring årets budget är att samtliga ekonomiska förutsättningar inte har varit klarlagda i tid.
I ärendet redovisas följande dokument:
Beslutsunderlag
Budget 2019 | | |
| | |
| | | |   |
9 Internkontrollplan 2018 |
Diarienummer: RD19/00656 |
Ordförandens förslag:
1. Servicenämnden godkänner redovisning av internkontrollplan 2018
Sammanfattning:
För verksamhetsåret 2018 har fyra internkontrollaktiviteter (ISK) identifierats och hanterats enligt den av Servicenämnden fastställda internkontroll-planen.
I ärendet redovisas följande dokument:
Beslutsunderlag
Internkontrollplan 2018
Bilaga 2 Internkontroll
I ärendet redovisas följande handlingar:
| | |
| | |
| | |
För verksamhetsåret 2018 har fyra internkontrollaktiviteter (ISK) identifierats och hanterats enligt den av Servicenämnden fastställda internkontroll-planen.
I ärendet redovisas följande dokument:
Beslutsunderlag
Internkontrollplan 2018
Bilaga 2 Internkontroll | | |
| | |
| | | |   |
10 Intern styrning och kontroll - plan för 2019 |
Diarienummer: RD19/00658 |
Ordförandens förslag:
1. Servicenämnden fastställer plan för intern styrning och kontroll 2019.
Sammanfattning:
För att likrikta och kvalitetssäkra arbetet med intern kontroll har Region Dalarna fattat beslutet att internkontrollarbetet i förvaltningarna ska genomföras enligt den så kallade COSO-modellen, vilken framgår av planen.
För verksamhetsåret 2019 har tre internkontrollaktiviteter (ISK) identifierats för Regionservice.
I ärendet redovisas följande dokument:
Beslutsunderlag
Plan för intern styrning och kontroll 2019
Bilaga 2 Internkontrollplan 2019
I ärendet redovisas följande handlingar:
| | |
| | |
| | |
För att likrikta och kvalitetssäkra arbetet med intern kontroll har Region Dalarna fattat beslutet att internkontrollarbetet i förvaltningarna ska genomföras enligt den så kallade COSO-modellen, vilken framgår av planen.
För verksamhetsåret 2019 har tre internkontrollaktiviteter (ISK) identifierats för Regionservice.
I ärendet redovisas följande dokument:
Beslutsunderlag
Plan för intern styrning och kontroll 2019
Bilaga 2 Internkontrollplan 2019 | | |
| | |
| | | |   |
11 Verksamhetsplan 2019-2022 |
Diarienummer: RD19/00657 |
Ordförandens förslag:
1. Servicenämnden fastställer verksamhetsplan för 2019-2022.
Sammanfattning:
Regionservice verksamhetsplan för 2019-2022 har sin grund i Regionplan 2019 och bygger på modellen balanserat styrkort.
I ärendet redovisas följande dokument:
Beslutsunderlag
Verksamhetsplan 2019--2022
I ärendet redovisas följande handlingar:
| | |
| | |
| | |
Regionservice verksamhetsplan för 2019-2022 har sin grund i Regionplan 2019 och bygger på modellen balanserat styrkort.
I ärendet redovisas följande dokument:
Beslutsunderlag
Verksamhetsplan 2019--2022 | | |
| | |
| | | |   |
12 Återtagande av utredning kostförsörjning inom Region Dalarna |
Diarienummer: RD19/00660 |
Ordförandens förslag:
1. Servicenämnden beslutar att återkalla uppdraget att utreda hur framtida kostförsörjning kan säkerställas inom Region Dalarna.
Sammanfattning:
Utredningsuppdraget till förvaltningen beslutades i Servicenämnden 2017-12-04.
I ärendet redovisas följande dokument:
Beslutsunderlag
Beslutsunderlag LD17/04336
I ärendet redovisas följande handlingar:
| | |
| | |
| | |
Utredningsuppdraget till förvaltningen beslutades i Servicenämnden 2017-12-04.
I ärendet redovisas följande dokument:
Beslutsunderlag
Beslutsunderlag LD17/04336 | | |
| | |
| | | |   |
|
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
|
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
|