Dagordning | |
  Hjälpmedelsnämnden Dalarna_2018-05-17_dagordning.pdf | | |
Samtliga handlingar inför sammanträdet. |
| | |
Inledning och protokollsjustering |
|
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
1 Justering av närvarolistan |
|
Ordförandens förslag: Ledamoten kallar själv sin ersättare.
Ledamoten eller ersättare som är förhindrad att delta i (eller del av) sammanträde ska snarast anmäla detta till Hjälpmedelnämndens sekretariat, tfn 0243-49 78 50, ldhjalpmedel@ltdalarna.se.
Ordförandens förslag
1. Närvarolistan fastställs.
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
2 Godkännande av dagordning |
|
Ordförandens förslag:
1. Godkännande av föreliggande dagordning.
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
3 Protokollsjustering |
|
Ordförandens förslag:
1. /namn/ utses att efter ordföranden justera protokollet. Justeringen ska vara klar senast 14 dagar efter sammanträdet.
Hjälpmedelsnämndens protokoll ska tillkännages på varje samverkande kommuns webbaserade anslagstavla senast två dagar efter att protokollet justerats, enligt 8 kap.12 § och 9 kap. 32 § KL. Anslagstiden ska vara tre veckor - kopia av protokollet med "anslagssida" e-postas till kommunernas officiella e-postadresser.
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
Informations- och anmälningsärenden |
|
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
4 Information |
|
Ordförandens förslag:
1. Informationen antecknas till protokollet.
Information lämnas om:
A) Periodrapport
B) Hjälpmedelsnämnden årsredovisning - rapport Bilaga 4 B)
C) Innovationsprojekt, lägesrapport
D) Digital delaktighet i samhället
Information av Jenny Lerström
E) Dag för kunskapsspridning
I ärendet redovisas följande handlingar:
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
5 Anmälan av delegeringsbeslut |
|
Ordförandens förslag: Inga delegeringsbeslut finns att anmäla.
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
6 Övriga anmälningsärenden |
|
Ordförandens förslag: .
1. Antecknar övriga anmälningsärenden till protokollet
A) Revidering av landstingets reglementen med anledning av nya dataskyddsförordningen
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
Beslutsärenden |
|
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
7 Riktlinje – Glidbrädor, glidmattor, glidlakan/draglakan och vändningsmattor |
Diarienummer: LD18/00978 |
Ordförandens förslag:
1. Riktlinje - Glidbrädor, glidmattor, glidlakan/draglakan och vändningsmattor, enligt bilaga b), fastställs.
Sammanfattning:
Denna riktlinje har tagits fram för att vara ett stöd vid förskrivning av glidbrädor, glidlakan/draglakan och vändningsmattor. Dessa hjälpmedel är förskrivningsbara sedan tidigare.
I ärendet redovisas följande dokument:
a) Beslutsunderlag
b) Riktlinje - Glidbrädor, glidmattor, glidlakan/draglakan och vändningsmattor
I ärendet redovisas följande handlingar:
| | |
| | |
| | |
Denna riktlinje har tagits fram för att vara ett stöd vid förskrivning av glidbrädor, glidlakan/draglakan och vändningsmattor. Dessa hjälpmedel är förskrivningsbara sedan tidigare.
I ärendet redovisas följande dokument:
a) Beslutsunderlag
b) Riktlinje - Glidbrädor, glidmattor, glidlakan/draglakan och vändningsmattor | | |
| | |
| | | |   |
Sändlista |
|
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
8 Sändlista |
|
Ordförandens förslag: Se bilaga.
I ärendet redovisas följande handlingar:
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
|