Dagordning | |
  Nämnden för Kostsamverkan_2018-02-21_dagordning.pdf | | |
Samtliga handlingar inför sammanträdet. |
| | |
Inledning och protokollsjustering |
|
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
1 Justering av närvarolistan |
|
Ordförandens förslag:
1. Närvarolistan fastställs.
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
2 Godkännande av dagordning |
|
Ordförandens förslag:
1. Godkännande av föreliggande dagordning.
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
3 Protokollsjustering |
|
Ordförandens förslag:
1. Anna Hed utses att jämte ordföranden justera protokollet. Ordföranden överlämnar efter egen justering till justeringsmannen. Justering ska vara klar inom 14 dagar.
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
Informations- och anmälningsärenden |
|
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
4 Information |
|
Ordförandens förslag:
1. Informationen bifogas protokollet.
Information lämnas om:
A) Verksamheten
B) Kostutredning Mora
I ärendet redovisas följande handlingar:
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
5 Anmälan av delegeringsbeslut |
|
Ordförandens förslag: .
1. Antecknar de anmälda delegeringsbesluten till protokollet.
Anmäldes följande enligt delegeringsbestämmelser fastställda av Landstingsstyrelsen § 113/2014 och Servicenämnden § 23/2015 fattade beslut.
- Av förvaltningschefen fattade beslut.
Inga fattade beslut.
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
6 Övriga anmälningsärenden |
|
Ordförandens förslag: .
1. Antecknar övriga anmälningsärenden till protokollet.
Översiktlig granskning av inter kontroll Rapport KPMG
D.nr: LD17/04662
Struktur och förändringsarbete del 4 PM samt rapport KPMG
D.nr: LD17/04451
I ärendet redovisas följande handlingar:
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
Beslutsärenden |
|
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
7 Verksamhetsberättelse 2017 |
Diarienummer: LD17/03228 |
Ordförandens förslag:
1. Nämnden godkänner redovisat bokslut för 2017.
Sammanfattning:
Det ekonomiska resultatet för Nämnden för kostsamverkan uppgår, före fördelning, till -1,5 Mkr för år 2017.
Fördelningen av underskottet som regleras utifrån tilläggsavtalet, uppgick 2017 till -0,8 Mkr för Mora Kommun och -0,7 Mkr för Landstinget Dalarna.
I ärendet redovisas följande dokument:
A) Beslutsunderlag
B) Bokslut 2017
C) Miljöredovisning 2017
I ärendet redovisas följande handlingar:
| | |
| | |
| | |
Det ekonomiska resultatet för Nämnden för kostsamverkan uppgår, före fördelning, till -1,5 Mkr för år 2017.
Fördelningen av underskottet som regleras utifrån tilläggsavtalet, uppgick 2017 till -0,8 Mkr för Mora Kommun och -0,7 Mkr för Landstinget Dalarna.
I ärendet redovisas följande dokument:
A) Beslutsunderlag
B) Bokslut 2017
C) Miljöredovisning 2017 | | |
| | |
| | | |   |
8 Internkontrollplan 2017 |
Diarienummer: LD17/00444 |
Ordförandens förslag:
1. Nämnden godkänner redovisningen av internkontrollplanen för 2017.
Sammanfattning:
Redovisning av fastställda kontrollpunkter för intern styrning och kontroll (ISK) som genomfördes under 2017. Resultatet av kontrollen för de fyra kontrollpunkternas sammanlagda 18 kontrollmoment, visar att 8 moment genomförts utan anmärkning, och att övriga har genomförts med någon form av anmärkning.
I ärendet redovisas följande dokument:
A) Beslutsunderlag
B) Internkontrollplan 2017
I ärendet redovisas följande handlingar:
| | |
| | |
| | |
Redovisning av fastställda kontrollpunkter för intern styrning och kontroll (ISK) som genomfördes under 2017. Resultatet av kontrollen för de fyra kontrollpunkternas sammanlagda 18 kontrollmoment, visar att 8 moment genomförts utan anmärkning, och att övriga har genomförts med någon form av anmärkning.
I ärendet redovisas följande dokument:
A) Beslutsunderlag
B) Internkontrollplan 2017 | | |
| | |
| | | |   |
9 Verksamhetsplan 2018 - 2021 |
Diarienummer: LD18/00623 |
Ordförandens förslag:
1. Nämnden godkänner Verksamhetsplan 2018 - 2021.
Sammanfattning:
Anledningen till fördröjningen i beslutsprocessen av verksamhetsplanen är att samtliga ekonomiska förutsättningar inte har varit klarlagda i rimlig tid.
I ärendet redovisas följande dokument:
A) Beslutsunderlag
B) Verksamhetsplan 2018 - 2021
C) Styrkort 2018
I ärendet redovisas följande handlingar:
| | |
| | |
| | |
Anledningen till fördröjningen i beslutsprocessen av verksamhetsplanen är att samtliga ekonomiska förutsättningar inte har varit klarlagda i rimlig tid.
I ärendet redovisas följande dokument:
A) Beslutsunderlag
B) Verksamhetsplan 2018 - 2021
C) Styrkort 2018 | | |
| | |
| | | |   |
10 Intern Styrning och Kontroll – Plan för 2018 |
Diarienummer: LD18/00619 |
Ordförandens förslag:
1. Nämnden godkänner 2018 års plan för Intern Styrning och Kontroll (ISK).
Sammanfattning:
Landstingsservice är certifierade avseende Kvalitet 9001:2015 och Miljö 14001:2015. I den riskanalys som genomförts inför 2018 har ett flertal riskområden identifierats. Fyra (4) kontrollpunkter har särskilt lyfts fram för förvaltningen, varav tre (3) utgjorde kontrollområden även under 2017.
I ärendet redovisas följande dokument:
A) Beslutsunderlag
B) Internkontrollplan 2018 med 1 bilaga
I ärendet redovisas följande handlingar:
| | |
| | |
| | |
Landstingsservice är certifierade avseende Kvalitet 9001:2015 och Miljö 14001:2015. I den riskanalys som genomförts inför 2018 har ett flertal riskområden identifierats. Fyra (4) kontrollpunkter har särskilt lyfts fram för förvaltningen, varav tre (3) utgjorde kontrollområden även under 2017.
I ärendet redovisas följande dokument:
A) Beslutsunderlag
B) Internkontrollplan 2018 med 1 bilaga | | |
| | |
| | | |   |
|
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
|
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
|