Agenda
Med utgångspunkt från agendan kan Du:
- Expandera ärendet med (+)
- Läsa handlingar kopplade till ärendet.
Handbok
Start
Hjälp
Åter
Hjälpmedelsnämnden Dalarna Arbetsutskott 2017-11-23
Dagordning
Växla till protokoll
  Hjälpmedelsnämnden Dalarna arbetsutskott_2017-11-23_dagordning.pdf
Samtliga handlingar inför sammanträdet.
Inledning och protokollsjustering
1 Justering av närvarolistan
Ordförandens förslag:
Ledamoten kallar själv sin ersättare. Ledamoten eller ersättare som är förhindrad att delta i (eller del av) sammanträde ska snarast anmäla detta till Hjälpmedelnämndens sekretariat, tfn 0243-49 78 50, ldhjalpmedel@ltdalarna.se. Ordförandens förslag
1. Närvarolistan fastställs.
2 Godkännande av dagordning
Ordförandens förslag:
1. Godkännande av föreliggande dagordning.
3 Protokollsjustering
Ordförandens förslag:
1. /namn/ utses att efter ordföranden justera protokollet. Justeringen ska vara klar senast 14 dagar efter sammanträdet.
Informations- och anmälningsärenden
4 Information
Ordförandens förslag:
1. Informationen antecknas till protokollet. Information lämnas om: A) Innovationsprojektet B) Lägesrapport på LD Hjälpmedel C) Styrkort Hjälpmedel Dalarna 2018 D) Enkät ang. överenskommelsen rehab, habilitering och hjälpmedel E) Avvikelse från avtal gällande upphandling av sängar F) Månadsrapport, oktober 2017 inkl. statistik Bilaga 4)F) G) Uppföljning interkontrollplan H) Behov av representation från medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS) och medicinskt ansvarig för rehabilitering (MAR) i Beredningsgrupp Hjälpmedel I) Återbetalning utifrån månadsrapportens prognos J) Engångskostnad för uppgradering av webSesam K) Budget 2018
I ärendet redovisas följande handlingar:
Bilaga 4)F) Månadsrapport
Bilaga 4)F) Månadsrapport
5 Anmälan av delegeringsbeslut
Ordförandens förslag:
Inga delegeringsbeslut finns att anmäla.
6 Övriga anmälningsärenden
Ordförandens förslag:
Inga övriga anmälningsärenden.
Sändlista
7 Sändlista
Ordförandens förslag:
Se bilaga.
I ärendet redovisas följande handlingar:
Sändlista
Sändlista