Agenda
Med utgångspunkt från agendan kan Du:
- Expandera ärendet med (+)
- Läsa handlingar kopplade till ärendet.
Handbok
Start
Hjälp
Åter
Hjälpmedelsnämnden Dalarna 2017-11-02
Dagordning
Växla till protokoll
  Hjälpmedelsnämnden Dalarna_2017-11-02_dagordning.pdf
Samtliga handlingar inför sammanträdet.
Inledning och protokollsjustering
1 Justering av närvarolistan
Ordförandens förslag:
Ledamoten kallar själv sin ersättare. Ledamoten eller ersättare som är förhindrad att delta i (eller del av) sammanträde ska snarast anmäla detta till Hjälpmedelnämndens sekretariat, tfn 0243-49 78 50, ldhjalpmedel@ltdalarna.se. Ordförandens förslag
1. Närvarolistan fastställs.
2 Godkännande av dagordning
Ordförandens förslag:
1. Godkännande av föreliggande dagordning.
3 Protokollsjustering
Ordförandens förslag:
1. /namn/ utses att efter ordföranden justera protokollet. Justeringen ska vara klar senast 14 dagar efter sammanträdet. Hjälpmedelsnämndens protokoll ska anslås på varje samverkande kommuns anslagstavla senast två dagar efter att protokollet justerats, enligt 6 kap 30 § KL. Anslagstiden ska vara tre veckor - kopia av protokollet med "anslagssida" e-postas till kommunernas officiella e-postadresser.
Informations- och anmälningsärenden
4 Information
Ordförandens förslag:
1. Informationen antecknas till protokollet. Information lämnas om: A) Socialstyrelsens förskrivarutbildning B) Innovationsprojekt C) Ombyggnation D) Futura rollatorer - problemen med framgafflarna E) Teknikertjänster - rapport kring rekryteringen F) Rekryteringsläget på LD Hjälpmedel G) Budget 2018 H) Periodrapport, september 2017 inkl. statistik Bilaga 4)H I) Återbetalning utifrån månadsrapportens prognos J) Engångskostnad för uppgradering av webSesam K) Rapport från Hjälpmedelskonferens, 19-20 september 2017
I ärendet redovisas följande handlingar:
Bilaga 4 H) Periodrapport
Bilaga 4 H) Periodrapport
5 Anmälan av delegeringsbeslut
Ordförandens förslag:
Inga delegeringsbeslut finns att anmäla.
6 Övriga anmälningsärenden
Ordförandens förslag:
Inga övriga anmälningsärenden.
Beslutsärenden
7 Framtagande av internkontrollplan 2018
Diarienummer: LD17/03865
Ordförandens förslag:
1. Internkontrollplan 2018 ska beslutas på Hjälpmedelsnämnden Dalarna den 1 februari 2018.
Sammanfattning:
Efter diskussion i Hjälpmedelsnämnden Dalarnas arbetsutskott den 19 oktober beslutades att beslut om internkontrollplan 2018 skjuts upp till Hjälpmedelsnämnden Dalarna den 1 februari 2018. I ärendet redovisas följande dokument: a) Beslutsunderlag
I ärendet redovisas följande handlingar:
Beslutsunderlag
Beslutsunderlag
Efter diskussion i Hjälpmedelsnämnden Dalarnas arbetsutskott den 19 oktober beslutades att beslut om internkontrollplan 2018 skjuts upp till Hjälpmedelsnämnden Dalarna den 1 februari 2018. I ärendet redovisas följande dokument: a) Beslutsunderlag
Sändlista
8 Sändlista
Ordförandens förslag:
Se bilaga.
I ärendet redovisas följande handlingar:
Sändlista
Sändlista