Dagordning | |
  Hjälpmedelsnämnden Dalarna_2017-09-14_dagordning.pdf | | |
Samtliga handlingar inför sammanträdet. |
| | |
Inledning och protokollsjustering |
|
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
1 Justering av närvarolistan |
|
Ordförandens förslag: Ledamoten kallar själv sin ersättare.
Ledamoten eller ersättare som är förhindrad att delta i (eller del av) sammanträde ska snarast anmäla detta till Hjälpmedelnämndens sekretariat, tfn 0243-49 78 50, ldhjalpmedel@ltdalarna.se.
Ordförandens förslag
1. Närvarolistan fastställs.
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
2 Godkännande av dagordning |
|
Ordförandens förslag:
1. Godkännande av föreliggande dagordning.
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
3 Protokollsjustering |
|
Ordförandens förslag:
1. /namn/ utses att efter ordföranden justera protokollet. Justeringen ska vara klar senast 14 dagar efter sammanträdet.
Hjälpmedelsnämndens protokoll ska anslås på varje samverkande kommuns anslagstavla senast två dagar efter att protokollet justerats, enligt 6 kap 30 § KL. Anslagstiden ska vara tre veckor - kopia av protokollet med "anslagssida" e-postas till kommunernas officiella e-postadresser.
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
Informations- och anmälningsärenden |
|
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
4 Information |
|
Ordförandens förslag:
1. Informationen antecknas till protokollet.
Information lämnas om:
A) Innovationsprojekt
B) Statistik
C) Internkontroll
Kontrollpunkter som ska följas upp under 2017:
1. Leverantörsavtal
2. Inköp av hjälpmedel till förvaltning Hjälpmedel Dalarna
Bilaga 4 C)
D) Avbrutet avtal - teknikertjänster
E) Remiss avseende Hjälpmedelsutredningens S2015:08 betänkande På lika Villkor! - delaktighet, jämlikhet och effektivitet i hjälpmedelsförsörjningen SOU 2017:43.
Bilaga 4 Ea)
Bilaga 4 Eb)
I ärendet redovisas följande handlingar:
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
5 Anmälan av delegeringsbeslut |
|
Ordförandens förslag: Inga delegeringsbeslut finns att anmäla.
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
6 Övriga anmälningsärenden |
|
Ordförandens förslag: Inga övriga anmälningsärenden.
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
Beslutsärenden |
|
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
7 Delårsrapport Hjälpmedel Dalarna 2017 |
Diarienummer: LD17/03056 |
Ordförandens förslag:
1. Delårsrapport Hjälpmedel Dalarna 2017, enligt bilaga b), fastställs.
Sammanfattning:
Förvaltningen prognostiserar ett resultat på + 2 milj kronor för 2017. Den totala kostnadsutvecklingen för 2017 budgeterades till + 4,6 %, utfallet per delår är - 1,4 % därför har prognosen sänkts till + 3,2 %. Förvaltningens måluppfyllelse varierar till följd av vakanser och förändringar i avtalsstrukturen. Däremot syns återigen en uppgång i antalet uthyrda hjälpmedel.
I ärendet redovisas följande dokument:
a) Beslutsunderlag
b) Delårsrapport Hjälpmedel Dalarna 2017
I ärendet redovisas följande handlingar:
| | |
| | |
| | |
Förvaltningen prognostiserar ett resultat på + 2 milj kronor för 2017. Den totala kostnadsutvecklingen för 2017 budgeterades till + 4,6 %, utfallet per delår är - 1,4 % därför har prognosen sänkts till + 3,2 %. Förvaltningens måluppfyllelse varierar till följd av vakanser och förändringar i avtalsstrukturen. Däremot syns återigen en uppgång i antalet uthyrda hjälpmedel.
I ärendet redovisas följande dokument:
a) Beslutsunderlag
b) Delårsrapport Hjälpmedel Dalarna 2017 | | |
| | |
| | | |   |
8 Sammanträdesplan för Hjälpmedelsnämnden Dalarnas arbetsutskott och Hjälpmedelsnämnden Dalarna 2018 |
Diarienummer: LD17/03059 |
Ordförandens förslag:
1. Sammanträdesplan för Hjälpmedelsnämnden Dalarnas arbetsutskott och Hjälpmedelsnämnden Dalarna 2018 fastställs enligt förslag.
Sammanfattning:
Ett förslag till sammanträdesplan för Hjälpmedelsnämnden Dalarnas arbetsutskotts och Hjälpmedelsnämnden Dalarnas möten 2018 har upprättats.
I ärendet redovisas följande dokument:
a) Beslutsunderlag
I ärendet redovisas följande handlingar:
| | |
| | |
| | |
Ett förslag till sammanträdesplan för Hjälpmedelsnämnden Dalarnas arbetsutskotts och Hjälpmedelsnämnden Dalarnas möten 2018 har upprättats.
I ärendet redovisas följande dokument:
a) Beslutsunderlag | | |
| | |
| | | |   |
Sändlista |
|
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
9 Sändlista |
|
Ordförandens förslag: Se bilaga.
I ärendet redovisas följande handlingar:
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
|