Agenda
Med utgångspunkt från agendan kan Du:
- Expandera ärendet med (+)
- Läsa handlingar kopplade till ärendet.
Handbok
Start
Hjälp
Åter
Hjälpmedelsnämnden Dalarna Arbetsutskott 2017-08-28
Dagordning
Växla till protokoll
  Hjälpmedelsnämnden Dalarna arbetsutskott_2017-08-28_dagordning.pdf
Samtliga handlingar inför sammanträdet.
Inledning och protokollsjustering
1 Justering av närvarolistan
Ordförandens förslag:
Ledamoten kallar själv sin ersättare. Ledamoten eller ersättare som är förhindrad att delta i (eller del av) sammanträde ska snarast anmäla detta till Hjälpmedelnämndens sekretariat, tfn 0243-49 78 50, ldhjalpmedel@ltdalarna.se. Ordförandens förslag
1. Närvarolistan fastställs.
2 Godkännande av dagordning
Ordförandens förslag:
1. Godkännande av föreliggande dagordning.
3 Protokollsjustering
Ordförandens förslag:
1. /namn/ utses att efter ordföranden justera protokollet. Justeringen ska vara klar senast 14 dagar efter sammanträdet.
Informations- och anmälningsärenden
4 Information
Ordförandens förslag:
1. Informationen antecknas till protokollet. Information lämnas om: A) Delårsrapport B) Statistik C) Budget 2018 D) Internkontroll E) Avbrutet avtal - teknikertjänster F) Remiss avseende Hjälpmedelsutredningens S2015:08 betänkande På lika Villkor! - delaktighet, jämlikhet och effektivitet i hjälpmedelsförsörjningen SOU 2017:43. G) Möjlighet till fakturering inom kommunerna när det gäller egenavgifter och försäljning av hjälpmedel H) Verkställighetsbestämmelser för verksamhetschef, avdelningschef och teamledare I) Innovationsprojekt J) Sammanträdesplan 2018
5 Anmälan av delegeringsbeslut
Ordförandens förslag:
Inga delegeringsbeslut finns att anmäla.
6 Övriga anmälningsärenden
Ordförandens förslag:
Inga övriga anmälningsärenden.
Sändlista
7 Sändlista
Ordförandens förslag:
Se bilaga.
I ärendet redovisas följande handlingar:
Sändlista
Sändlista