Agenda
Med utgångspunkt från agendan kan Du:
- Expandera ärendet med (+)
- Läsa handlingar kopplade till ärendet.
Handbok
Start
Hjälp
Åter
Hjälpmedelsnämnden Dalarna Arbetsutskott 2017-01-19
Dagordning
Växla till protokoll
  Hjälpmedelsnämnden Dalarna arbetsutskott_2017-01-19_dagordning.pdf
Samtliga handlingar inför sammanträdet.
Inledning och protokollsjustering
1 Justering av närvarolistan
Ordförandens förslag:
Ledamoten kallar själv sin ersättare. Ledamoten eller ersättare som är förhindrad att delta i (eller del av) sammanträde ska snarast anmäla detta till Hjälpmedelnämndens sekretariat, tfn 0243-49 78 50, ldhjalpmedel@ltdalarna.se. Ordförandens förslag
1. Närvarolistan fastställs
2 Godkännande av dagordning
Ordförandens förslag:
1. Godkännande av föreliggande dagordning
3 Protokollsjustering
Ordförandens förslag:
1. /namn/ utses att efter ordföranden justera protokollet. Justeringen ska vara klar senast 14 dagar efter sammanträdet.
Informations- och anmälningsärenden
4 Information
Ordförandens förslag:
1. Informationen antecknas till protokollet. Information lämnas om: A) Bokslut 2016 B) Internkontrollplan 2016 C) Internkontrollplan 2017 D) Verksamhetsplan 2017 E) Fjärrtillsyn lägesrapport F) Vinnova projekt ”Forskningsdriven utveckling för ökad innovativitet av hjälpmedelshantering i Dalarna” G) Lägesrapport om byggnationen av LD Hjälpmedels nya lokaler H) Uppföljning Hjälpmedelsnämnden Dalarnas beslut den 26 maj 2016: Hjälpmedelsavgift i LSS- och psykiatriboende I) Val av ny ersättare till Hjälpmedelsnämnden Dalarna arbetsutskott efter Karin Jacobson på Hjälpmedelsnämnden Dalarna den 2 februari
5 Anmälan av delegeringsbeslut
Ordförandens förslag:
Inga delegeringsbeslut finns att anmäla.
6 Övriga anmälningsärenden
Ordförandens förslag:
Inga övriga anmälningsärenden.
Sändlista
7 Sändlista
Ordförandens förslag:
Se bilaga.
I ärendet redovisas följande handlingar:
Sändlista
Sändlista