Agenda
Med utgångspunkt från agendan kan Du:
- Expandera ärendet med (+)
- Läsa handlingar kopplade till ärendet.
Handbok
Start
Hjälp
Åter
Hjälpmedelsnämnden Dalarna Arbetsutskott 2016-11-24
Dagordning
Växla till protokoll
  Hjälpmedelsnämnden Dalarna arbetsutskott_2016-11-24_dagordning.pdf
Samtliga handlingar inför sammanträdet.
Inledning och protokollsjustering
1 Justering av närvarolistan
Ordförandens förslag:
Ledamoten kallar själv sin ersättare. Ledamoten eller ersättare som är förhindrad att delta i (eller del av) sammanträde ska snarast anmäla detta till Hjälpmedelnämndens sekretariat, tfn 0243-49 78 50, ldhjalpmedel@ltdalarna.se. Ordförandens förslag
1. Närvarolistan fastställs
2 Godkännande av dagordning
Ordförandens förslag:
1. Godkännande av föreliggande dagordning
3 Protokollsjustering
Ordförandens förslag:
1. /namn/ utses att efter ordföranden justera protokollet. Justeringen ska vara klar senast 14 dagar efter sammanträdet.
Informations- och anmälningsärenden
4 Information
Ordförandens förslag:
1. Informationen antecknas till protokollet. Information lämnas om: A) Kommunernas beslut om de gemensamma hjälpmedelsavgifterna i Dalarna (beslutades på Hjälpmedelsnämnden Dalarna den 10 september 2015 och den 26 maj 2016) B) Månadsrapport per 2016-10-31 I ärendet redovisas följande dokument: a) Månadsrapport C) Tjänstekatalog, information om viktiga ändringar I ärendet redovisas följande dokument: a) Tjänstekatalog b) Kontinens c) Service av kommunägda hjälpmedel d) Tillgänglighet e) Bastjänster f) Konsultation g) Hjälpmedelssortiment h) Turbilsschema i) Prislista 2017 j) Servicegrader k) Återbet RV D) Information nationellt hjälpmedelschefsnätverk E) Lägesrapport implementering fjärrtillsyn F) Vinnova ansökan G) Uppföljning av implementeringstillfällena av dokumentet ”Rehabilitering, habilitering, inklusive hjälpmedel i Dalarnas län” H) Riktlinjer till beslut i hjälpmedelsnämnden den 8 december I ärendet redovisas följande dokument: a) Riktlinje - Manuell rullstol med ståfunktion b) Riktlinje - Stödhjul för montering på tvåhjulig cykel c) Riktlinje - Läshjälpmedel d) Riktlinje - Skrivhjälpmedel
I ärendet redovisas följande handlingar:
Bilaga B) a) Månadsrapport
Bilaga C) a) Tjänstekatalog Hjälpmedel Dalarna
Bilaga C) b) Kontinens
Bilaga C) c) Service av kommunägda hjälpmedel
Bilaga C) d) Tillgänglighet
Bilaga C) e) Bastjänster
Bilaga C) f) Konsultation
Bilaga C) g) Hjälpmedelssortiment
Bilaga C) h) Turbilsschema
Bilaga C) i) Prislista 2017
Bilaga C) j) Servicegrader
Bilaga C) k) Återbet RV
Bilaga H) a) Riktlinje – Manuell rullstol med ståfunktion
Bilaga H) b) Riktlinje – Stödhjul för montering på tvåhjulig cykel
Bilaga H) c) Riktlinje – Läshjälpmedel
Bilaga H) d) Riktlinje – Skrivhjälpmedel
Bilaga B) a) Månadsrapport
Bilaga C) a) Tjänstekatalog Hjälpmedel Dalarna
Bilaga C) b) Kontinens
Bilaga C) c) Service av kommunägda hjälpmedel
Bilaga C) d) Tillgänglighet
Bilaga C) e) Bastjänster
Bilaga C) f) Konsultation
Bilaga C) g) Hjälpmedelssortiment
Bilaga C) h) Turbilsschema
Bilaga C) i) Prislista 2017
Bilaga C) j) Servicegrader
Bilaga C) k) Återbet RV
Bilaga H) a) Riktlinje – Manuell rullstol med ståfunktion
Bilaga H) b) Riktlinje – Stödhjul för montering på tvåhjulig cykel
Bilaga H) c) Riktlinje – Läshjälpmedel
Bilaga H) d) Riktlinje – Skrivhjälpmedel
5 Anmälan av delegeringsbeslut
Ordförandens förslag:
Inga delegeringsbeslut finns att anmäla.
6 Övriga anmälningsärenden
Ordförandens förslag:
Inga övriga anmälningsärenden.
Sändlista
7 Sändlista
Ordförandens förslag:
Se bilaga.
I ärendet redovisas följande handlingar:
Sändlista
Sändlista