Agenda
Med utgångspunkt från agendan kan Du:
- Expandera ärendet med (+)
- Läsa handlingar kopplade till ärendet.
Handbok
Start
Hjälp
Åter
Hjälpmedelsnämnden Dalarna Arbetsutskott 2016-10-20
Dagordning
Växla till protokoll
  Hjälpmedelsnämnden Dalarna arbetsutskott_2016-10-20_dagordning.pdf
Samtliga handlingar inför sammanträdet.
Inledning och protokollsjustering
1 Justering av närvarolistan
Ordförandens förslag:
Ledamoten kallar själv sin ersättare. Ledamoten eller ersättare som är förhindrad att delta i (eller del av) sammanträde ska snarast anmäla detta till Hjälpmedelnämndens sekretariat, tfn 0243-49 78 50, ldhjalpmedel@ltdalarna.se. Ordförandens förslag
1. Närvarolistan fastställs
2 Godkännande av dagordning
Ordförandens förslag:
1. Godkännande av föreliggande dagordning
3 Protokollsjustering
Ordförandens förslag:
1. /namn/ utses att efter ordföranden justera protokollet. Justeringen ska vara klar senast 14 dagar efter sammanträdet.
Informations- och anmälningsärenden
4 Information
Ordförandens förslag:
1. Informationen antecknas till protokollet. Information lämnas om: A) Deltagare i Beredningsgruppen B) Status fjärrtillsyn C) Beslut som ska delegeras till verksamhetschefen eller förvaltningschefen D) Budget E) Uppräkning av timpris (enl. "index") F) Justering av prislista G) Rapport från Hjälpmedelskonferens 2016, 20-21 september H) Rapport från hjälpmedelsmässan i Västerås 12-13 oktober I) Artikel "Toarätten", skriven av Doris Hägglund och Lena Olai, kommer att publiceras i tidningen ”Nordic Journal of Nursing Research”. J) Förfarande gällande tjänstekatalog (förutom bastjänster) K) Rapport om dokument Rehab/Habilitering/Hjälpmedel
5 Anmälan av delegeringsbeslut
Ordförandens förslag:
Inga delegeringsbeslut finns att anmäla.
6 Övriga anmälningsärenden
Ordförandens förslag:
Inga övriga anmälningsärenden.
Beslutsärenden
7 Sändlista
Ordförandens förslag:
Se bilaga.
I ärendet redovisas följande handlingar:
Sändlista
Sändlista