Dagordning | |
  Servicenämnden_2015-09-30_dagordning.pdf | | |
Samtliga handlingar inför sammanträdet. |
| | |
Inledning och protokollsjustering |
|
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
1 Justering av närvarolistan |
|
Ordförandens förslag:
1. Närvarolistan fastställs.
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
2 Godkännande av dagordning |
|
Ordförandens förslag:
1. Godkännande av föreliggande dagordning med följande förändringar.
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
3 Protokollsjustering |
|
Ordförandens förslag:
1. Jesper Gullstrand utses att jämte ordföranden justera protokollet. Ordföranden överlämnar efter egen justering till justeringsmannen. Justering ska vara klar inom 14 dagar.
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
Informations- och anmälningsärenden |
|
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
4 Information |
|
Ordförandens förslag:
1. Informationen bilägges protokollet.
Information lämnas om:
A) Verksamhet Se bilaga.
B) Personal Se bilaga.
C) Ekonomi Se bilaga.
I ärendet redovisas följande handlingar:
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
Beslutsärenden |
|
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |   |
5 Delårsbokslut, tertial 2, 2015 |
Diarienummer: LD15/01743 |
Ordförandens förslag:
1. Att godkänna redovisat delårsbokslut för tertial 2, 2015
Sammanfattning:
Det ekonomiska resultatet för Landstingsservice uppgår till +1,2 Mkr efter årets två första tertial. Den tidigare justerade årsprognosen på +1,4 Mkr, har nu justerats till +2,3 Mkr.
I ärendet redovisas följande dokument:
A) Beslutsunderlag
B) Delårsbokslut FV 82, tertial 2, 2015/Måluppfyllelse
I ärendet redovisas följande handlingar:
| | |
| | |
| | |
Det ekonomiska resultatet för Landstingsservice uppgår till +1,2 Mkr efter årets två första tertial. Den tidigare justerade årsprognosen på +1,4 Mkr, har nu justerats till +2,3 Mkr.
I ärendet redovisas följande dokument:
A) Beslutsunderlag
B) Delårsbokslut FV 82, tertial 2, 2015/Måluppfyllelse | | |
| | |
| | | |   |
6 Avveckling Café Oasen |
Diarienummer: LD13/01631 |
Ordförandens förslag:
1. Att ge i uppdrag till förvaltningen att avveckla Café Oasen.
Sammanfattning:
Café Oasens sammanlagda underskott de senaste nio åren uppgår till 11,4 Mkr. Efter beslut i nämnden att outsourca verksamheten har försök genom-förts, dock utan något resultat. Efterfrågan på Café Oasens tjänster och utbud är för låg och det bedöms därför inte ekonomiskt försvarbart att denna verksamhet drivs vidare.
I ärendet redovisas följande dokument:
A) Beslutsunderlag
B) Resultat Café Oasen
I ärendet redovisas följande handlingar:
| | |
| | |
| | |
Café Oasens sammanlagda underskott de senaste nio åren uppgår till 11,4 Mkr. Efter beslut i nämnden att outsourca verksamheten har försök genom-förts, dock utan något resultat. Efterfrågan på Café Oasens tjänster och utbud är för låg och det bedöms därför inte ekonomiskt försvarbart att denna verksamhet drivs vidare.
I ärendet redovisas följande dokument:
A) Beslutsunderlag
B) Resultat Café Oasen | | |
| | |
| | | |   |
7 Processorienterad organisation |
Diarienummer: LD15/03248 |
Ordförandens förslag:
1. Att uppdra till förvaltningen att utreda och implementera en processorienterad organisation.
Sammanfattning:
För att möta de ökade kraven och förväntningarna på Landstingsservice krävs en tydligare fokusering både på den vertikala och horisontella styrningen. Landstingsservice som organisation måste säkerställa att vi arbetar med rätt saker, på rätt sätt, i rätt tid och med rätt person. Det är utgångspunkten för att tillskapa en organisationsstruktur som möjliggör en optimal effektivisering av vårt totala serviceuppdrag.
I ärendet redovisas följande dokument:
A) Beslutsunderlag
B) Processorienterad organisation
I ärendet redovisas följande handlingar:
| | |
| | |
| | |
För att möta de ökade kraven och förväntningarna på Landstingsservice krävs en tydligare fokusering både på den vertikala och horisontella styrningen. Landstingsservice som organisation måste säkerställa att vi arbetar med rätt saker, på rätt sätt, i rätt tid och med rätt person. Det är utgångspunkten för att tillskapa en organisationsstruktur som möjliggör en optimal effektivisering av vårt totala serviceuppdrag.
I ärendet redovisas följande dokument:
A) Beslutsunderlag
B) Processorienterad organisation | | |
| | |
| | | |   |
8 Delegeringsbestämmelser 2015 |
Diarienummer: LD15/03104 |
Ordförandens förslag:
1. Att fastställa de nya delegeringsbestämmelserna fr o m 2015-10-01.
Sammanfattning:
I ärendet redovisas följande dokument:
A) Beslutsunderlag
B) Delegeringsbestämmelser
Beskrivning av ärendet och skälen för förslaget
Nya delegeringsbestämmelser för serviceförvaltningen som helhet, vilka ersätter Delegeringsbestämmelser och arbetsordning gällande fr.o.m. 2012-01-01.
I ärendet redovisas följande handlingar:
| | |
| | |
| | |
I ärendet redovisas följande dokument:
A) Beslutsunderlag
B) Delegeringsbestämmelser
Beskrivning av ärendet och skälen för förslaget
Nya delegeringsbestämmelser för serviceförvaltningen som helhet, vilka ersätter Delegeringsbestämmelser och arbetsordning gällande fr.o.m. 2012-01-01.
| | |
| | |
| | | |   |
9 Mötesplanering 2016 för Servicenämnden |
Diarienummer: LD15/01511 |
Ordförandens förslag:
1. Fastställer mötesdagar för 2016
Sammanfattning:
Sammanträdesdatum (kl. 9-16)
Onsdag 17 februari
Onsdag 25 maj
Torsdag 29 september
Fredag 9 december
Ordförandeberedning (kl. 9-11)
Måndag 8 februari
Torsdag 12 maj
Fredag 16 september
Torsdag 24 november
I ärendet redovisas följande dokument:
A) Beslutsunderlag
I ärendet redovisas följande handlingar:
| | |
| | |
| | |
Sammanträdesdatum (kl. 9-16)
Onsdag 17 februari
Onsdag 25 maj
Torsdag 29 september
Fredag 9 december
Ordförandeberedning (kl. 9-11)
Måndag 8 februari
Torsdag 12 maj
Fredag 16 september
Torsdag 24 november
I ärendet redovisas följande dokument:
A) Beslutsunderlag | | |
| | |
| | | |   |
|
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
|
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
|